Infografika
Seminarium Infografika skuteczne metody przekazu składać się będzie z części teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna przygotuje słuchaczy do samodzielnego analizowania danych, ich kompletowania, selekcji, przygotowania szkicu i realizacji infografiki z użyciem prawidłowego kodowania danych. Część praktyczna to przygotowanie i tworzenie przez uczestników 1-2 szkiców infografik w oparciu o zdobytą wiedzę. Technika dowolna. Po wykonaniu szkiców nastąpi ich krytyczne omówienie.
Program:
• Czym jest infografika? Co wyróżnia infografikę z gamy rodzajów komunikacji wizualnej? Jakie są te rodzaje?
• Historia infografiki w kulturze, religii i mediach.
• Obrazowanie danych, opowiadanie obrazem, czy infodesign? Omówienie głównych trendów w światowej infografice
• Rodzaje infografik. Typologia w skrócie. Jak uniknąć błędów stosując określony typ infografiki?
• Etapy tworzenia infografiki. Rola zespołu w tym procesie. Organizacja pracy.
• Język infografiki. Gramatyka i styl. Interakcja między jej elementami. Łączenie elementów w zdania równorzędne i zależne.
• Kodowanie informacji do rozmiaru i koloru.
• Funkcje koloru
• Poprawna nawigacja. Następstwo czasu w infografice. Wpływ tych elementów na kształt i układ informacji.
• Prawidłowa konstrukcja komunikatu wizualnego. Selekcja i redukcja jako zasada kreacji.
• Percepcja infografiki. Jak kontekst kulturowy, doświadczenie, stereotypy może zniekształcić przekaz? I jak tego uniknąć?
• Wpływ rozwoju mediów elektronicznych na ewolucję gatunku. Rola wielkości i rozdzielczości medium. Czym zastąpić brakujące miejsce?
• Zmiany jakie niesie ze sobą wprowadzenie dotyku do obsługi interface’u użytkownika.
• Kiedy należy unikać interakcji i dlaczego tak często?
• Kryteria skuteczności infografiki.
• Elementy komunikatu wizualnego.
• Etyka w pracy infografika
• Czy infografika może być elementem skutecznego komunikatu perswazyjnego?
• Jak tworzy się infografikę dla Dużego Klienta Korporacyjnego krok po kroku? I dlaczego wprowadzanie zmian może być skutecznym narzędziem pracy?
• Niemedialne zastosowanie infografiki. Przykłady.
Zajęcia praktyczne:
• Przedstawienie tematu.
• Podział słuchaczy na 2-4 osobowe grupy.
• Praca w grupach pod okiem trenera.
• Prezentacje gotowych szkiców.
• Omówienie ewentualnych błędów i próba odnalezienia alternatywnych sposobów pokazania zagadnienia.
• Organizator seminarium udostępnieni salę multimedialną, arkusze papieru, nożyczki, korektor, taśmę klejącą, kilka zestawów markerów w 4 kolorach.