Wydaje się, że starożytni potrzebowali interpunkcji. Arystoteles w swoim dziele pt. Poetyka (3.8.6) notuje, że zdanie powinno się kończyć długą sylabą. Owo zakończenie nie powinno być oznaczane żadnym znakiem przez skrybę, ma po prostu wynikać z samego rytmu wypowiedzi. Jednak to wśród starożytnych pojawiły się pierwsze próby usystematyzowania wypowiedzi z pomocą znaków niealfabetycznych.
Krój pisma jest ważnym elementem wizualnym nadającym charakter tworzonym przekazom. Wiele ekspozycji medialnych takich jak: edytor tekstu, strona internetowa, wszelkiego rodzaju dokumenty elektroniczne, SMS czy e-mail nie miałyby racji bytu bez udziału fontów.
Gdy projektant znajdzie się w kłopocie i nie będzie mógł wybrać kroju do projektowanej publikacji, stara typograficzna zasada każe sięgnąć mu po Caslona. W końcu: „When in doubt, set it in Caslon”. Ale o którego Caslona chodzi? Caslon Old Face? Big Caslon? Williams Caslon Text? Adobe Caslon? Berthold Caslon?
„Widzisz, Topsze, angielskie kroje to niesamowity biznes. Bengali ma dwanaście różnych krojów, angielski – dwa tysiące”. Od czasu, kiedy Satyajit Ray, bengalski pisarz, grafik i typograf, umieścił te słowa w swoim opowiadaniu Golakdham Rahasya, wzrosła zarówno liczba krojów łacińskich jak i indyjskich, jednak proporcja się nie zmieniła.
URW Futura Collection to niezrównana różnorodność i kompleksowość. Kolekcja ta zawiera 39 unikalnych odmian fontu z rodziny Futura. Wszystkie odmiany zawierają pełny zakres znaków łacińskich dla Zachodniej i Wschodniej Europy, wliczając kraje Bałtyckie, Rumunię i Turcję. Dodatkowo 23 z 39 odmian fontu Futura posiada znaki Cyrlicy i Greki.