Linotype – 7 najpopularniejszych fontów w 2013r.

W 2013 Linotype opublikował wiele ciekawych i ważnych fontów, które spodobały się nie tylko nam, ale i Wam. Największe wrażenie zrobiło siedem wymienionych poniżej krojów pisma. Dajcie się zainspirować tym wspaniałym fontom, gdy będziecie pracować nad swoimi kolejnymi projektami. Będziecie wtedy mogli być spokojni, że dotrzymujecie tempa najnowszym trendom.

1. Metro Nova


 
W przypadku Metro Nova projektant Toshi Omagari odświeżył pierwotne formy klasycznego fontu Metro, stworzonego w latach 20. i 30. XX w. przez Williama Addisona Dwigginsa. W Metro Nova położono większy nacisk na humanistyczny charakter, ponadto nowy krój jest też przyjazny i wesoły. Dzięki temu powstał klasyczny font o nowoczesnym zabarwieniu, który można z łatwością wykorzystać w bardzo różnorodnych zastosowaniach.

2. Xenois


 
Wielka rodzina Xenois autorstwa Erika Faulhabera składa się z sześciu styli, które są ze sobą doskonale skoordynowane. Dzięki konsekwentnej redukcji liter do podstawowych kształtów Faulhaber nie tylko zdołał na nowo zinterpretować koncepcję stylu antykwowego, lecz również nadał swojej rodzinie krojów wyjątkowy charakter. Pośród jej zróżnicowanych stylów z pewnością znajdziecie znaki idealne do zastosowania w każdym możliwym kontekście.

3. Neue Frutiger 1450


 
Celem nowego niemieckiego standardu DIN 1450 opublikowanego w połowie 2013 r. jest zapewnienie najwyższego możliwego stopnia czytelności oznaczeń wykorzystywanych w miejscach publicznych oraz w tekstach ogólnie.  Neue Frutiger 1450 został zaprojektowany w taki sposób, by spełniać wszystkie wymagania nowego standardu DIN, nową rodzinę można więc bez przeszkód stosować we wszystkich kontekstach, w których wymagana jest zgodność z normami DIN 1450.
 
4. Meroe


 
Meroe jest zaprojektowaną przez Petera Beckera przyjazną, kaligraficzną pisanką o dynamicznym charakterze. Nierówne obrysy z wyszczerbieniami nadadzą waszym projektom wyróżniający się wygląd. Możecie wykorzystać Meroe wszędzie tam, gdzie wymagane jest osobiste podejście, na przykład na zaproszeniach lub wizytówkach, lecz font nadaje się również do zastosowania na opakowaniach.
 
5. Fruitygreen


 
Specyficzne lecz ciekawe formy liter są elementem wyróżniającym krój Fruitygreen stworzony przez indonezyjskiego projektanta Andiego AW. Masry’ego. Choć krój pozostaje czytelny nawet w małych wielkościach, jego najnaturalniejszym miejscem są nagłówki, tytuły lub logotypy.

6. Excritura

 
Głównym pomysłem wzorniczym stojącym za kaligraficznym fontem Excritura autorstwa Alexa Camacho są formy organiczne. Podstawowymi cechami tego kroju są bardzo starannie zaprojektowane i silne w niektórych przypadkach kontrasty w grubości kresek, liczne zdobienia, otwarte światła wewnętrzne oraz wydłużone zakończenia kresek. Eleganckie, dynamiczne krzywizny oraz płynne kreski Excritury nadadzą waszym projektom potrzebną energię.

7. Yalta Sans


 
Stefan Claudius, projektant Yalta Sans, umiejętnie połączył charyzmatyczny wygląd oraz doskonałą czytelność humanistycznego kroju bezszeryfowego z precyzyjnym i dość technologicznym charakterem Square Sans. Ścięte zwieńczenia kojarzą się z kaligraficznymi pociągnięciami, zaś ostre linie poziome nadają fontowi sporego dynamizmu. Dzięki powściągliwej naturze oraz wysokiej jakości zarówno w druku, jak i na ekranie, Yalta Sans doskonale nadaje się do zastosowań we wzornictwie korporacyjnym.