Linotype – NAJPOPULARNIEJSZE FONTY 2012

W minionym roku pojawiło się wiele nowych krojów pisma, które podobają się nie tylko nam, ale i większości czytelników. Specjalnie dla Was Linotype sprawdził, które nowe fonty okazały się najpopularniejsze w 2012 r. Dzięki temu możecie przyjrzeć się najatrakcyjniejszym premierom zeszłego roku. Może w wybranej dziesiątce znajdziecie odpowiednie fonty do swego nowego projektu?

1. Mantika Sans

 

Dzięki swym dobrze zdefiniowanym znakom, doskonale czytelnym nawet przy mniejszych wielkościach, Mantika Sans™ autorstwa Jürgena Weltina idealnie nadaje się do składu. Starannie zaprojektowany i naprawdę wyjątkowy zestaw znaków kursywowych podnosi atrakcyjność fontu. Krój można wykorzystać na przykład w zastosowaniach biurowych lub w raportach biznesowych.Dzięki swym dobrze zdefiniowanym znakom, doskonale czytelnym nawet przy mniejszych wielkościach, Mantika Sans™ autorstwa Jürgena Weltina idealnie nadaje się do składu. Starannie zaprojektowany i naprawdę wyjątkowy zestaw znaków kursywowych podnosi atrakcyjność fontu. Krój można wykorzystać na przykład w zastosowaniach biurowych lub w raportach biznesowych.

2. Levato

Levato™ autorstwa Feliksa Bonge’a to antykwa, która jest wyrafinowana i ma swój charakter, lecz na pewno nie sprawia wrażenia sterylnej. Dostępnych jest pięć grubości, prawdziwa kursywa, liczne ligatury oraz wariant z zawijasami, dzięki czemu font powinien pasować do waszych interesujących i wyjątkowych projektów. 

3. Massif

 Masstif

Massif™, font autorstwa Steve’a Mattesona, jest dość szorstki, lecz bardzo żywy. Z jednej strony cechuje się nowoczesnymi elementami, z drugiej zaś lekko historycznym duchem. Dzięki swemu wyjątkowemu charakterowi i doskonałej czytelności ten dopracowany krój przyda się wam do licznych zastosowań.

 4. Avenir Next Rounded

Avenir

Nowe kształty Avenir® Next zostały stworzone przez dyrektora ds. druku w firmie Linotype, Akirę Kobayashiego, oraz przez projektantkę Sandrę Winter, prace odbywały się zaś w konsultacji z Adrianem Frutigerem. Dzięki swemu neutralnemu, swobodnemu charakterowi Avenir Next jest teraz dostępny w uaktualnionej, współczesnej formie. 

5. Biome

 Biome

Biome™ autorstwa Carla Crossgrove’a łączy w sobie biomorfizm z elementami minimalistycznymi oraz z humanistyczną tradycją projektowania pisma. Wszędzie tam, gdzie potrzebny jest rzucający się w oczy i wyjątkowy font, możecie skorzystać z tej współczesnej i retrofuturystycznej ogromnej rodziny liczącej 42 grubości.

6. Neue Aachen

Aachen

Wraz z Neue Aachen™ Jim Wasco rozwinął dobrze znany i popularny font, tworząc całą rodzinę krojów. Dostępnych jest siedem nowych grubości i zupełnie nowe warianty kursywowe, dzięki czemu projektant otrzymuje do dyspozycji znacznie więcej możliwości twórczych.

7. Koorkin

Koorkin
 
Bardzo osobista i oryginalna natura fontu Koorkin™ autorstwa George’e Ryana trafiła do serc wielu projektantów. Możecie korzystać z tego współczesnego kroju w nagłówkach i krótkich tekstach w sytuacjach, w których przyda się luźniejszy, mniej formalny efekt.

8. Coomeec

Coomeec
 
Pędzlowy krój pisma Coomeec™ autorstwa Andiego AW. Masry’ego to coś znacznie więcej niż font komiksowy. Daj się zaskoczyć tym, jak mało miejsca potrzebuje Coomeec, jaki ma wyjątkowy charakter, ile oferuje alternatywnych znaków oraz jak estetycznie wygląda pod względem kaligraficznym.

9. Classic Grotesque

Classic Grotesque™ autorstwa Roda McDonalda łączy w sobie tradycyjne oraz współczesne elementy typograficzne. Font przekonuje dzięki swemu neutralnemu i powściągliwemu, a przy tym jednak wyjątkowemu wyglądowi.

10. Agmena


 
Dzięki swym wyjątkowym, żywym i poniekąd rzeźbionym znakom jest jednak doskonale czytelny nawet w dużych rozmiarach.