Avenir® Next

Piękna nieznajoma

Czyli dlaczego powstała nowa wersja kroju Avenir Next
Gdy Adrian Frutiger tworzył tak znane kroje pisma, jak Univers® czy Frutiger®, inna kwestia pozostawała bardzo bliska jego sercu: projekt linearnego fontu bezszeryfowego – Avenir.

Po raz pierwszy szwajcarski projektant zaprezentował Avenir szerszej publiczności w 1988 r. i już wtedy okazał się ona doskonałą alternatywą dla innych dobrze znanych krojów pisma, takich jak Futura® czy Avant Garde®. W porównaniu ze zwyczajną metryczną konstrukcją innych krojów, Avenir był bardziej przekonujący z powodu swej budowy optycznej, dzięki której miał bardziej humanistyczny wygląd, widoczny na przykład w klasycznie nakreślonym „a”.

Rozmowa Frutigera z Kobayashim

Adrian Frutiger: Od samego początku byłem przekonany, że Avenir® jest lepszą Futurą®.
Akira Kobayashi: Podzielam pańską opinię, lecz brakowało kilku grubości, aby Avenir mogła się stać wszechstronnym krojem pisma.
Adrian Frutiger: Chodzi panu o wąskie grubości?
Akira Kobayashi: Owszem. Jestem pewien, że dzięki temu uzupełnieniu Avenir zdoła pójść własną ścieżką.
Adrian Frutiger: A więc powinniśmy zabrać się do pracy i wprowadzić ją na tę ścieżkę…
Akira Kobayashi: Tak.

 

Wraz z Akirą Kobayashim, dyrektorem ds. typograficznych w Linotype, Adrian Frutiger całkowicie przerobił rodzinę krojów Avenir.

Avenir został pierwotnie wypuszczony w 6 grubościach, do których Frutiger pieczołowicie dobrał przyrosty szerokości linii. W praktyce typograficznej okazało się to jednak ograniczeniem, podobnie jak brak odmian grubych. Właśnie z tych powodów Avenir nie mógł pokazać swego prawdziwego oblicza jako nowoczesny krój pisma.

Zamiłowanie do symboli linearnych
Adrian Frutiger, współpracując ściśle z Akirą Kobayashim, dyrektorem ds. typograficznych w firmie Linotype,, całkowicie przerobił rodzinę krojów pisma Avenir. Rezultatem tych działań jest Avenir Next o harmonijnie przyrastających grubościach i dopasowanych wersjach wąskich.

Avenir Next jest częścią Platinum Collection i występuje w 4 zestawach krojów pisma: zwykła, kursywa, wąska i wąska kursywa, każdy o 6 odmiennych grubościach belek. We wszystkich 24 grubościach znajdują się prawdziwe kapitaliki i cyfry nautyczne.

Avenir Next zapewnia w związku z tym optymalną równowagę pomiędzy harmonią a kontrastem. Dzięki dodaniu odmian wąskich, Avenir Next stała się pełnowymiarowym, nowoczesnym groteskiem, zapewniającym zawodowym projektantom graficznym maksymalny stopień typograficznej elastyczności i optymalną czytelność.

Różnorodność poprzez jedność
Dzięki starannie zharmonizowanym grubościom kresek w różnych szerokościach i stopniach pogrubienia, Avenir Next doskonale nadaje się teraz do złożonych rozwiązań projektowych. 24 grubości obejmujące prawdziwe kapitaliki zapewniają szerokie spektrum zastosowań, jednocześnie zachowując spójny wygląd ogólny.

Dzięki różnorodności Avenir Next, możliwości wykorzystania są nieograniczone.

O Adrianie Frutigerze

Adrian Frutiger uważany jest za jednego z najważniejszych dwudziestowiecznych artystów zajmujących się pismem. Urodził się w Szwajcarii w 1928 r. i od lat młodości kształcił się w rzemiośle zecerskim. Jego doskonała praca dyplomowa zatytułowana „Rozwój alfabetu łacińskiego” zawierała osiem ksylografii i stanowiła początek międzynarodowej kariery Frutigera w charakterze projektanta krojów pisma.

Frutiger jest twórcą takich znanych na całym świecie krojów pisma, jak Avenir, Linotype Centennial™, Frutiger™, Icone™, Meridien™ i Univers™. W swej obejmującej ponad czterdzieści lat doświadczenia karierze Frutiger wywarł znaczący wpływ na wzornictwo pisma zarówno w zakresie metalowych czcionek, jak i składu fototypowego i typografii cyfrowej.

Liczne nagrody podkreślają jego pionierską działalność na polach typografii i sztuk plastycznych.

Avenir Next, wraz z Compatil®, Eurostile® Next, Optima® nova, Linotype Univers®, Frutiger® Next, Sabon® Next, Linotype Syntax® oraz Palatino® nova, należy do krojów pisma zgromadzonych w Platynowej Kolekcji Linotype.

Fonty te zostały starannie przetworzone na wersję cyfrową i posiadają najwyższą jakość wymaganą w profesjonalnej typografii. Wszystkie fonty z Platynowej Kolekcji stworzono z tradycyjną dla Linotype dbałością.

Firma Linotype i jej autoryzowani partnerzy oferuję te fonty w postaci płyty CD z Platynową Kolekcją, jako pojedyncze fonty lub jako zestawy promocyjne.

Rodzina DIN Next dostępna jest w formacie OpenType Pro (zawierającym min. zakres dla Europy Środkowej).

Fonty można nabyć w kompletnym zestawie:
Avenir™ Next OpenType CD for Mac OS and Windows –  w cenie  1199 € netto
W skład którego wchodzą odmiany:

  1. Avenir® Next Pro Ultralight OpenType Pro
  2. Avenir® Next Pro Ultralight Italic OpenType Pro
  3. Avenir® Next Pro Italic OpenType Pro
  4. Avenir® Next Pro Regular OpenType Pro
  5. Avenir® Next Pro Medium OpenType Pro
  6. Avenir® Next Pro Medium Italic OpenType Pro
  7. Avenir® Next Pro Demi OpenType Pro
  8. Avenir® Next Pro Demi Italic OpenType Pro
  9. Avenir® Next Pro Bold OpenType Pro
  10. Avenir® Next Pro Bold Italic OpenType Pro
  11. Avenir® Next Pro Heavy OpenType Pro
  12. Avenir® Next Pro Heavy Italic OpenType Pro
  13. Avenir® Next Pro Condensed Ultralight OpenType Pro
  14. Avenir® Next Pro Condensed Ultralight Italic OpenType Pro
  15. Avenir® Next Pro Condensed OpenType Pro
  16. Avenir® Next Pro Condensed Italic OpenType Pro
  17. Avenir® Next Pro Condensed Medium OpenType Pro
  18. Avenir® Next Pro Condensed Medium Italic OpenType Pro
  19. Avenir® Next Pro Condensed Demi OpenType Pro
  20. Avenir® Next Pro Condensed Demi Italic OpenType Pro
  21. Avenir® Next Pro Condensed Bold OpenType Pro
  22. Avenir® Next Pro Condensed Bold Italic OpenType Pro
  23. Avenir® Next Pro Condensed Heavy OpenType Pro
  24. Avenir® Next Pro Condensed Heavy Italic OpenType Pro